onsdag 20. oktober 2010

Et minne om mor og far

Bønner tilberedt på skikkelig vis

                Her i Afrika er det visst vanlig å spise en del vegearmat (hurra!). Så etter to uker tror jeg vi har smakt det meste. Det vi spiser mest er bønner og ”kabitch”(staves ikke slik, men uttales slik). Dette minner meg om mamma og pappa! <3
                En gang vi var i Egypt, insisterte mamma på at vi skulle prøve å spise bønner siden vi faktisk var i Afrika, og det er det man gjør i dette landet. Dette var vel ikke særlig populært blant barna, så vi snakket ikke mer om det. Men nå. Når de blir tilberedt av innfødte, er det faktisk ikke så ille, mamma! Jeg kan lære meg det, og prøve å lage det når jeg kommer hjem?

Dette er "kabitch" slik det skal se ut

                Kabitch er ynglingretten min til nå. Den inneholder hovedsakelig hodekål og gulrøtter. Samt litt løk, tomat og olje. Dette er veldig vanskelig å tilberede, tro meg! Det lages ikke på samme måte som pappa, som bare koker det og spiser det som tilbehør til alt. Det friteres i tynne(TYNNE) strimler sammen med de andre ingrediensene, og ikke vet jeg hvordan de får det til å smake kokt, ikke rått. Uansett, jeg tror du vil like det, pappa! 

Dette er "kabitch" når Sofie prøver











1 kommentar:

  1. Jeg synes din så bedre ut enn slik den skulle se ut :)

    SvarSlett