onsdag 20. oktober 2010

I underbevisstheten

Jeg har ei god venninne, Therese, som alltid drømmer helt vanvittige drømmer. For meg er det kjempe Uvanlig å drømme. Som regel drømmer jeg ingenting, eller så har jeg glemt det så fort jeg inntar virkeligheten.
                Men hva er egentlig drømmer? En klok mor sa en gang at det kunne være tanker i underbevisstheten som måtte fordøyes og ble dermed til underlige nattahistorier mens vi er i drømmeland. Noen mener at man drømmer sanndrømt om man spiser kanel før man legger seg. Men andre igjen sier at det er Gud som snakker til deg.
                Uansett hva det nå er, drømmer jeg noe helt vanvittig nå for tiden! Jeg tror verken at det er Gud eller kanel som spiller meg et puss, men en følge av anti-malariaen.  –Og jeg liker det!
                Jeg trives veldig godt i dette nye livet mitt i en balje under myggnettingen med et stearinlys brennende. Men underbevisstheten min drømmer tydeligvis om noe annet. Tre ganger(kanskje mer?) har jeg drømt at jeg våkner opp igjen hjemme i kalde Norge. Den første gangen forsto jeg ingenting. Jeg hadde jo bare vært her rett over en uke! Men når sant skal sies, var det godt å være hjemme igjen. Den andre gangen, senest i natt faktisk, våknet jeg opp på Hovden sammen med min kjære, Tommy, og familien. Det var tid for den årlige skiferien.  Sørgelig nok hadde vi bare med et par ski og et par skisko, men den nye, gamle dongerijakken var med!
                Tusen takk, malariatabletter! Nå savner jeg ikke hjemme like mye, jeg får jo tross alt være med mine nærmeste ni timer i døgnet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar