fredag 11. mars 2011

Storbyjenter til OberEntebbe!

Endelig skulle vi få besøk av fire gode venninner fra Kampala, Ugandas hjerte. Fylt av undring og spenning (og irritasjon over å ikke få lov til å lage all maten selv) begynte vi å stelle i stand til våre gjester.
Telefonen ringer og jeg hopper på en sykkelboda! Der står dem med solbriller, vifte, fansy vesker og øredobber – du kan lukte dem på mils avstand!
Jeg tar dem med hjem og viser dem stolt vårt ugandiske hjem. Jeg trodde at femti prosent av besøket var ugandere, men nå er jeg ikke sikker. Skulle tro dem var fra Statene alle sammen. Jeg vet ikke om det er meg eller dem det er noe galt med.
La meg fortelle deg litt om disse jentene; de er helt fantastiske!
Vi spiser taco, spiller Ligretto og danser i regnet. På gudstjenesten hadde de nemlig bedt om regn denne søndagsmorran.
Takk for besøket, jenter!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar