onsdag 16. februar 2011

Mzungo-besøk i villagen!


               Marie Louise og Naomi er stadig på reisefot virker det som, og endelig var det vår tur. Vi bestemte oss for å ta dem med på de severdighetene som er her i Lira for en ekte nordmann: Pizza og fjelltur!
                La meg fortelle deg litt mer om denne fjellturen, for da fikk vi virkelig utfordret denne trygge verdenen jeg lever i! Vi har nemlig vært her før. Jeg og Kristine og noen innfødte. Jeg har til og med tatt med meg familien opp dit! Men aldri har vi gått til topps. Det er nemlig geriljasoldater der! Kanskje ikke gerilja, det vet jeg ikke helt hva innebærer, men hørtes jo litt voldsomt ut.
                Som sagt har jeg aldri gått opp til disse krigerne, men så klart måtte ML bare gå litt lengre. Og litt lengre. Helt til vi så noen ungdommer i rosa skjorte og litt sånn. Ai ai ai, nå bærer det rett vest med oss!
                Men det var ingen geriljaer. De gikk bare på tur de også. Men da er det vel trygt å gå litt lengre da? ”Her er det fint J ”
                ”Jeg går bare opp og ser, jeg!” – Mare Louise. Hvem ellers? Går alle går en, vi kan da ikke la henne gå alene.
                Og der, helt på toppen, helt på tuppen – hæren. Eller, i alle fall en gerilja i bar overkropp. Eller, soldat, eller gutt eller noe. ”Kopa ango!”(what’s up?) ”Kope!”(ingenting) ”We’re just going to sit here!
Tålig trygt i alle fall. 
 



 



                                         




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar