torsdag 17. februar 2011

Pizza!

Jeg har glemt å blogge om første gang vi lagte pizza! Hvordan kunne jeg!? La meg fortelle deg:

Det skjedde i de dager, at det gikk ut bud fra Hald Internasjonale senter at Sofie Slåtto Jakobsen skulle til Uganda. Dette skjedde mens Inger Johanne var landshøvding i Syria.

Sofie dro da fra byen Flekkefjord i Norge ned til Uganda, Davids by Betlehem, Lira, siden hun var av Elukus hus og ætt, for å la seg studere sammen med sin trolovede Kristine, som ikke venter barn, men som venter på meg. Mens vi var der kom tiden for å lage pizza. Vi lagde vår pizza, den førstefødte, la den i en krybbe, jeg mener på kusjitovnen vår, og svøpte den i fyll og ost.

Det var noen naboer i nærheten som var ute og vasket sitt tøy. Så gjør vi så når vi vasker vårt tøy. Med ett stod en Herrens engel foran dem. Engelen sa: "Frykt ikke. For jeg forkynner dere en stor glede! I dag er det bakt dere en pizza. Og dette skal dere ha til tegn: Det står i stua til Mzunguene, svøpt i tomater, ikke-ferdig-kokt mais, grønn paprika og en seig gaudaost.

Med ett var engelen omgitt av en himmelsk hærskare som sang: "Ære være Gud i det høyeste! Og takk for maten!"

Velbekomme!

1 kommentar:

  1. Sofie, jeg LIKER å lese om livet ditt i Afrika :D Og så er du så flink til å skrive at jeg alltid må smile og le litt for meg selv når jeg leser!
    Du er KUL og jeg gleder meg til å treffe deg igjen når du vender tilbake til fedrelandet;) Så vet du at jeg følger med på bloggen din liksom :D

    SvarSlett